Szkolenia i audyty
Opieka Zdrowotna
SZKOLENIA DLA LEKARZY I PIELĘGNIAREK
- Zakażenia szpitalne
- Higiena szpitalna (metody dekontaminacji powierzchni, urządzeń medycznych)
- Higiena rąk zgodnie z wytycznymi WHO
- Podstawowe procedury epidemiologiczne
- Metody zapobiegania rozprzestrzeniania się drobnoustrojów wieloopornych
- Pielęgnacja ran przewlekłych
- Doradztwo w zakresie przygotowywania do wizyty akredytacyjnej
Higiena Szpitalna
SZKOLENIA Z UTRZYMANIA CZYSTOŚCI W PLACÓWKACH MEDYCZNYCH DLA: PERSONELU SPRZĄTAJĄCEGO, NADZORUJĄCEGO SPRZĄTANIE, FIRM SPRZĄTAJĄCYCH
- Higiena szpitalna
- Znajomość chemii myjącej i dezynfekcyjnej
- Przygotowanie wózka serwisowego do pracy
- Procedury epidemiologiczne
- Higiena rąk
- Metody kontroli i nadzoru
- Jak sprostać wymaganiom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych
.
Opieka Długoterminowa
SZKOLENIA I DORADZTWO W OPIECE DŁUGOTERMINOWEJ
- Zapobieganie zakażeniom szpitalnym
- Pomoc w tworzeniu i wdrażaniu procedur i standardów
- Pielęgnacja ran przewlekłych
- Żywienie kliniczne chorych geriatrycznych
- Postępowanie z pacjentem z założonym PEG–iem
- Pielęgnacja stomii
- Pielęgnacja chorego leżącego
- Szkolenia dla personelu pomocniczego w opiece nad pacjentem
Motywacja i profilaktyka
KONFERENCJE I WARSZTATY MOTYWACYJNO-PROZDROWOTNE
- Motywacja (nasze wewnętrzne blokady w osiąganiu celów)
- Jak wyjść ze stabilnej strefy komfortu.
- Wyścig szczurów – mentalna choroba cywilizacyjna.
- Wypalenie zawodowe a poczucie własnej wartości.
- Stres a stan zdrowia – czy zapraszamy do siebie cukrzycę?
- Asertywność i jej moc.
- Odżywianie a cukrzyca – spotkania z dietetykiem.
- Otyłość – choroba cywilizacyjna (rodzaje, leczenie, badania).
- Bezpłatne zachowania higieniczno – epidemiologiczne podczas i po kontakcie z placówkami medycznymi – pielęgniarko bądź dobrym edukatorem.
- Higiena rąk dla wszystkich – promuj dobre zachowania
Dowiedz się więcej:
Doradztwo w zakresie wdrażania standardów akredytacyjnych w POZ i szpitalach:
Akredytacja w placówkach opieki zdrowotnej - korzyści
Proponujemy doradztwo w zakresie wdrożenia standardów akredytacyjnych w placówkach medycznych. Wszyscy chcemy postrzegać opiekę zdrowotną jako bezpieczną i poprawiającą stan chorych ludzi. Wdrożenie programu akredytacji pozwala:
- Poprawić jakość usług medycznych, świadczonych dla pacjenta
- Zwiększyć bezpieczeństwo w opiece zdrowotnej pacjenta i personelu
- Usprawnić organizację pracy jednostki
- Doskonalić relacje personel – pacjent poprzez edukację pacjenta, komunikację, wszechstronność opieki
- Zwiększyć atrakcyjność placówki oraz konkurencyjność na rynku medycznym
- Podnieść prestiż jednostki na tle konkurencji
- Spełnić wymogi wszelkich jednostek kontrolujących takich jak: sanepid, NFZ
- Zdobyć lepsze finansowanie z NFZ
- Zminimalizować ryzyko roszczeń pacjentów wobec placówki – osiągnąć oszczędność finansową
Pomoc w zakresie przygotowania placówki do akredytacji
- Audyt wstępny – rozpoznawczy.
- Przygotowanie raportu z wniosków po audycie i opracowanie szczegółowego planu działania.
- Przegląd dokumentacji oraz procedur.
- Przygotowanie raportu po audycie i opis procedur do wdrożenia/ poprawy (czas na wdrożenie procedur przez placówkę).
- Ocena wdrożonych procedur oraz stopień zapoznania się personelu z procedurami.
- Zaplanowanie szkoleń wewnętrznych na podstawie poprzednich audytów.
- Audyt końcowy oceniający poziom wdrożenia.
- Ostateczne szkolenie i przygotowanie do wizytacji.
Szkolenia dla liderów placówek z zakresu standardów akredytacyjnych
Szkolenie ma na celu przygotowanie osób wiodących w placówkach POZ i szpitalach w procesie wdrażania standardów akredytacyjnych.
Zestaw standardów dla placówek opieki zdrowotnej jest nakierowany na twórcze kształtowanie rozwiązań, a także na dokonywanie pomiaru i analiz własnej działalności medycznej. Program ma na celu podniesienie jakości świadczeń w sektorze usług medycznych, standaryzację zasad prowadzenia działalności medycznej, stosowanych procedur oraz dobrej praktyki. Wdrożenie programu akredytacyjnego promuje przede wszystkim sprawną organizację, respektowanie oczekiwań i opinii pacjenta oraz refleksję kadry zarządzającej nad własnym sposobem postępowania i jego doskonaleniem.
Zdobycie certyfikatu akredytacyjnego niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla pacjentów jak i kierownictwa placówki i całego personelu. Najważniejsze z nich to:
- Poprawa jakości usług medycznych, świadczonych dla pacjenta
- Wzrost bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej pacjenta i personelu
- Poprawa organizacji pracy jednostki
- Szerzenie dobrej praktyki poprzez spełnienie standardów
- Doskonalenie relacji personel – pacjent poprzez edukację pacjenta, komunikację, wszechstronność opieki
- Zwiększenie atrakcyjności placówki, wzrost konkurencyjności na rynku medycznym
- Prestiż jednostki na tle konkurencji
- Spełnienie wymogów wszelkich jednostek kontrolujących takich jak: sanepid, NFZ
- Posiadanie certyfikatu daje możliwość uzyskania lepszego finansowania z NFZ
- Minimalizacja ryzyka roszczeń pacjentów wobec placówki – oszczędność finansowa